Choose language:

DROPS Merino Extra Fine
Superwash-behandlad extra fin merinoull

Innehåll: 100% Ull
Garngrupp: B (20 - 22 masker)
Vikt/längd: 50 gram = ca. 105 meter
Rekommenderade stickor: 4 mm
Stickfasthet: 10 x 10 cm = 21m x 28v
Fintvätt 40°C / Använd aldrig sköljmedel / Torkas plant

Hitta mönster för DROPS Merino Extra Fine

DROPS Merino Extra Fine är spunnet av 100% merinoull (19,5 micron) från frigående djur i Sydafrika och Sydamerika.
Garnet är spunnet av flera tunna trådar, vilket ger extra elastisitet. Denna speciella konstruktion gör att det är extra viktigt att behandla plagget rätt: se till att hålla stickfastheten och sticka hellre för hårt än för löst. Tvätta inte plagget för varmt och låt det aldrig ligga i blöt. Låt plagget plantorka.

Plagg gjorda i detta garn är mycket bekväma och får en väldigt fin yta. DROPS Merino Extra Fine är mjuk mot huden och passar därför väldigt bra till barn- och babyplagg.

DROPS Merino Extra Fine är idealisk för strukturstickning så som flätor och moss-stickning. Garnet är superwashbehandlat vilket gör att det kan tvättas i maskin och passar därför bra till daglig användning.

DROPS Merino Extra Fine har mixfärger vilket innebär att ullen är producerad genom att färgerna kardas tillsammans innan garnet blir spunnet, vilket ger en fin mixeffekt.

Made in EU
Oeko-Tex® certificate 25.3.0110

Kommentar (63)

Följande garn kan användas som alternativ till DROPS Merino Extra Fine. Alla priser är per 25/10/2014.

Fintvätt 40°C / Använd aldrig sköljmedel / Torkas plant

See the washing symbols explanation chart

Garnsort
Deals från

Färgkarta för DROPS Merino Extra Fine

Print
Sortera efter: färg | nummer | garnsort
* = kommer snart / # = utgår

MERINO EXTRA FINE MIX


05
ljusgrå

04
mellangrå

03
mörkgrå

06
brun

07
ljust brun

08
ljust beige

MERINO EXTRA FINE UNI COLOUR


01
natur

09
mörk brun

24
ljus gul

30
senap

11
röd

17
cerise

25
rosa

16
ljus rosa

22
ljus lila

14
stål blå

21
lila

20
mörkblå

27
marinblå

13
jeansblå

19
ljusblå

23
gråblå

29
turkos

28
nordsjö

15
ljust grågrön

26
Pistage

18
olivgrön

02
svart
Vi påminner om att färgerna du ser här kan avvika något från skärm till skärm,
på samma vis som färgpartierna ofta avviker lite grann från färgbad till färgbad.