Choose language:

DROPS Lace
En underbar mix av alpaca och mulberry-silke

Innehåll: 70% Alpacka, 30% Silke
Garngrupp: A (23 - 26 masker)
Vikt/längd: 100 gram = ca. 800 meter
Rekommenderade stickor: 3 mm
Stickfasthet: 10 x 10 cm = 28m x 34v
Handtvätt, max 30°C / Dra till rätta mått och torkas plant / Kan tovas

Hitta mönster för DROPS Lace

DROPS Lace är en exklusiv blandning av 70% babyalpaca och 30% mullbär silke, spunnet till ett 2-trådigt garn med en löplängd på 800 meter per 100 gr nystan. Ett nystan skall räcka till ett större projekt.

Garnfibrerna är obehandlade, vilket innebär att de enbart har tvättats, och inte utsatts för någon kemisk behandling innan färgning. Detta lyfter bäst fram garnets naturliga egenskaper och ger bättre form och textur.

DROPS Lace är ett lacegarn när det är som bäst: fantastisk fint och utroligt mjukt. Plagg i denna kvalitet får ett luftigt utseende och en himmelsk känsla. Gör enkla sjalar, axelvärmare och halsdukar med avancerade och vackra hålmönster.

Även om den angivna stickfastheten är mindre, rekommenderar de flesta mönster med hål tjockare stickor eller virknålar, så hålmönstret blir synligt. Beroende av vilket resultat du önskar kan tjockleken på stickorna variera.

DROPS Lace har mixfärger, detta innebär att ullen är producerad genom att färgerna kardas tillsammans innan garnet är spunnet, vilket ger en fin mixeffekt.

Produceras i Peru.

Kommentar (90)

Följande garn kan användas som alternativ till DROPS Lace. Alla priser är per 01/10/2014.

Handtvätt, max 30°C / Dra till rätta mått och torkas plant

Garnsort
Deals från

Färgkarta för DROPS Lace

Print
Sortera efter: färg | nummer | garnsort
* = kommer snart / # = utgår

LACE MIX


2020
ljus camel

0501
ljus grå

4434
lila/violett

5565
vinröd

7238
oliv

LACE UNI COLOUR


0100
natur

5310
ljus brun

8903
svart

8105
isblå

6790
Kungsblå

4400
lila

3620
röd

3112
puder rosa

7120
ljus grågrön

6410
turkos
Vi påminner om att färgerna du ser här kan avvika något från skärm till skärm,
på samma vis som färgpartierna ofta avviker lite grann från färgbad till färgbad.