Choose language:

DROPS Big Merino
Superwash-behandlat extra fin merinoull

Innehåll: 100% Ull
Garngrupp: C (16 - 19 masker)
Vikt/längd: 50 gram = ca. 75 meter
Rekommenderade stickor: 5 mm
Stickfasthet: 10 x 10 cm = 17m x 22v
Fintvätt eller Ulltvätt 40°C / Använd aldrig sköljmedel / Torkas plant

Hitta mönster för DROPS Big Merino

DROPS Big Merino är uppföljaren till DROPS Merino Extra Fine, spunnet av 100% merinoull fibrer (19,5 micron) från frigående djur i Sydafrika och Sydamerika.

Garnet karaktäriseras av sin mjukhet, volym, elastisitet och det jämna resultatet, vilket gör att det passar väldigt bra till stickning av strukturmönster som t.ex. flätor. Garnet är dessutom superwashbehandlat vilket gör att det kan tvättas i maskin och passat därför bra till daglig användning.

Garnet är spunnet av flera tunna trådar, vilket ger extra elastisitet. Denna speciella konstruktion gör att det är extra viktigt att behandla plagget rätt: se till att hålla stickfastheten och sticka hellre för hårt än för löst. Tvätta inte plagget för varmt och låt det aldrig ligga i blöt. Låt plagget plantorka.

Made in EU
Oeko-Tex® certificate 25.3.0110

Kommentar (77)

Följande garn kan användas som alternativ till DROPS Big Merino. Alla priser är per 28/04/2015.

Fintvätt eller Ulltvätt 40°C / Använd aldrig sköljmedel / Torkas plant

See the washing symbols explanation chart

Garnsort
Deals från

Färgkarta för DROPS Big Merino

Print
Sortera efter: färg | nummer | garnsort
* = kommer snart / # = utgår

BIG MERINO MIX


02
grå

03
koksgrå

15
orange

12
rödbrun

11
plommon

08
marmor

09
lavendel

10
ametist

06
förgätmigej

BIG MERINO UNI COLOUR


01
natur

19
beige

05
mocca

18
röd

16
ljus rosa

17
marinblå

07
jeansblå

20
pistage

13
oliv

14
skogsgrön

04
svart
Vi påminner om att färgerna du ser här kan avvika något från skärm till skärm,
på samma vis som färgpartierna ofta avviker lite grann från färgbad till färgbad.