Choose language:

DROPS Big Merino
Superwash-behandlat extra fin merinoull

Innehåll: 100% Ull
Garngrupp: C (16 - 19 masker)
Vikt/längd: 50 gram = ca. 75 meter
Rekommenderade stickor: 5 mm
Stickfasthet: 10 x 10 cm = 17m x 22v
Fintvätt eller Ulltvätt 40°C / Använd aldrig sköljmedel / Torkas plant

Hitta mönster för DROPS Big Merino

DROPS Big Merino är uppföljaren till DROPS Merino Extra Fine, spunnet av 100% merinoull fibrer (19,5 micron) från frigående djur i Sydafrika och Sydamerika.

Garnet karaktäriseras av sin mjukhet, volym, elastisitet och det jämna resultatet, vilket gör att det passar väldigt bra till stickning av strukturmönster som t.ex. flätor. Garnet är dessutom superwashbehandlat vilket gör att det kan tvättas i maskin och passat därför bra till daglig användning.

Garnet är spunnet av flera tunna trådar, vilket ger extra elastisitet. Denna speciella konstruktion gör att det är extra viktigt att behandla plagget rätt: se till att hålla stickfastheten och sticka hellre för hårt än för löst. Tvätta inte plagget för varmt och låt det aldrig ligga i blöt. Låt plagget plantorka.

Produceras i EU. Garnet är Oeko-Tex® certifierat.

Kommentar (58)

Följande garn kan användas som alternativ till DROPS Big Merino. Alla priser är per 20/08/2014.

Fintvätt eller Ulltvätt 40°C / Använd aldrig sköljmedel / Torkas plant

Garnsort
Deals från

Färgkarta för DROPS Big Merino

Print
Sortera efter: färg | nummer | garnsort
* = kommer snart / # = utgår

BIG MERINO MIX


01
natur

02
grå

03
koksgrå

04
svart

05
mocca

19
beige

15
orange

18
röd

12
rödbrun

11
plommon

16
ljus rosa

08
marmor

09
lavendel

10
ametist

17
marinblå

07
jeansblå

06
förgätmigej

20
pistage

13
oliv

14
skogsgrön
Vi påminner om att färgerna du ser här kan avvika något från skärm till skärm,
på samma vis som färgpartierna ofta avviker lite grann från färgbad till färgbad.