Muuta kieli:
DROPS 115-21 by DROPS Design
Settiin kuuluu: DROPS pitsineulemyssy ja pitsineulekaulaliina kaksinkertaisesta ”Alpaca”-langasta.
DROPS 115-21
DROPS design: Malli nro Z-424
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L
Pään ympärys: 52/54 - 56/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
100-150 g nro 6309, turkoosi/harmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan (joustinneuleeseen).
Neuletiheys: 17 s x 34 krs pitsineuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAULALIINA:
Koko: Yksi koko
Mitat: n. 23 x 150 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
300 g nro 6309, turkoosi/harmaa

DROPS PUIKOT NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PUIKOT NRO 4,5 tai käsialan mukaan (joustinneuleeseen).
Neuletiheys: 17 s x 34 krs pitsineuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen...)

Katso diilit ja värikartta langalle: DROPS Alpaca

Kommentarer (20)

Print Pattern Print Photo

Seuraavat langat voidaan käyttää vaihtoehtoina DROPS Alpaca. Kaikki hinnat astuvat voimaan 04/09/2015.

DROPS Ohjevideo: Ainaoikeinneule

DROPS Ohjevideo: Kaventaminen 1

DROPS Ohjevideo: Kaventaminen 2

DROPS Ohjevideo: langankierto

DROPS Ohjevideo: Lisääminen 5 - langankierto

DROPS Ohjevideo: Nurjat silmukat (n)

DROPS Ohjevideo: Nurjat silmukat - norja

DROPS Ohjevideo: Nurjat silmukat - UK/US

DROPS Ohjevideo: Oikeat silmukat (o)

DROPS Ohjevideo: Oikeat silmukat US/UK

DROPS Ohjevideo: Sileä neule

DROPS Ohjevideo: Sileä neule tasona pyöröpuikolla

DROPS Ohjevideo: Silmukoiden luominen

DROPS Ohjevideo: Silmukoiden päättäminen - oikea puoli

DROPS Ohjevideo: Ylivetokavennus

Mikäli et löydä tarvitsemasi videota, klikkaa tästä nähdäksesi DROPS Video Indeksin.

  • DROPS ALPACA UNI COLOUR (50g)
    3.65 EUR

Vinkkejä ja Neuvoja

Opi jotain uutta joka päivä!

Rakastatko neulomista ja/tai virkkaamista ja haluatko aina oppia jotain uutta? Käy tällöin Ohjevideo -sivuillamme tai lue Usein Kysyttyä -sivujamme!

Etsitkö inspiraatiota malleihin, käsityökirjoja tai blogia, jota voisit seurata? Meiltä löytyy kaikki tämä ja paljon muuta, verkkosivujemme osastolta ”Opastus”!

Ja muistathan, että DROPS verkkosivujen jokaiseen malliin kuuluu sinua auttavia videoita! Klikkaa ohjeen kuvan oikealla puolella olevaa Videovalikkoa!
MYSSY:
----------------------------------------------------------

PITSINEULE:
1.-3. krs: neulo s:t oikein.
4. krs (= nurja puoli): 1 reunas, *1 langankierto, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, neulo lopuksi 1 reunas.
Toista krs:ia 1.-4.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki krs:t oikein.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

MYSSY: Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 4 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 104-116 s. Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin (1. krs = oikea puoli). Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 1 reunas, *3 o, 3 n*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, neulo lopuksi 1 reunas. Kun työn pituus on 7 cm, neulo 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo sitten 1 krs oikein nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 32-36 s (eli kavenna n. joka 3. s) = 72-80 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja jatka neulomalla kaikilla silmukoilla PITSINEULETTA (ks. selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on n. 26-28 cm (lopeta pitsineule kokonaisen mallikerran jälkeen), jatka neulomalla kaikilla silmukoilla AINAOIKEAA (ks. selitys yllä) ja kavenna SAMALLA joka 2. krs:lla tasavälein 10 s yht. 3 kertaa (kavennukset tehdään oikealla puolella) = 42-50 s. Neulo sitten s:t pareittain yhteen jokaisella krs:lla yht. 3 kertaa (reunasilmukoita ei kavenneta) = 7-8 s. Työn pituus on nyt n. 29-31 cm. Vedä lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen. Ompele myssy yhteen yhden reunasilmukan päästä.
----------------------------------------------------------

KAULALIINA:
----------------------------------------------------------

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki krs:t oikein.

PITSINEULE:
1.-3. krs: neulo s:t oikein.
4. krs (= nurja puoli): 3 o, *1 langankierto, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, neulo lopuksi 2 o.
Toista krs:ia 1.-4.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

KAULALIINA: Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 4,5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 57 s. Neulo 1 krs nurin (= nurja puoli). Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 3 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), *3 o, 3 n*, toista *-*, neulo lopuksi 3 o ja 3 s ainaoikeaa. Jatka joustinneuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 15 cm, neulo 1 krs oikein oikealta puolelta. Neulo sitten 1 krs oikein nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 18 s = 39 s. Vaihda puikkoihin nro 5 ja jatka neulomalla kaikilla silmukoilla PITSINEULETTA (ks. selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on n. 135 cm (lopeta pitsineule kokonaisen mallikerran jälkeen), vaihda puikkoihin nro 4,5. Neulo kaikilla silmukoilla 2 krs ainaoikeaa ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 18 s = 57 s. Jatka neulomalla 3 o/3 n -joustinneuletta, lukuun ottamatta 3 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. Kun joustinneuleen pituus on 15 cm, neulo 1 krs sileää neuletta. Päätä s:t. Työn pituus on nyt n. 150 cm.

Tarvitsetko apua?

Siirry mallin DROPS 115-21 alkuperäisohjeeseen. Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään.

© 1982-2015 DROPS Design A/S Pidätämme kaikki oikeudet. Tämä asiakirja ja kaikki sen alaiset asiakirjat on suojattu tekijänoikeuslain nojalla. Tämä ohjetietokanta on suunniteltu sinulle, joka harrastat neulomista ja sinulle, joka pyörität lankaliikettä. Riippumatta siitä, käytkö meidän kanssa kauppaa vai ostatko lankojamme, DROPS ohjetietokanta on käytettävissäsi. Kauppiaana voit vapaasti hyödyntää DROPS ohjetietokantaa lankojesi myynnin edistämiseksi. Tulosta haluamasi ohjeita ja ota haluamasi määrä kopioita. Vaadimme ainoastaan, että alkuperäiseen tulostettuun asiakirjaan ei tehdä muutoksia ja, että ohjeet annetaan kuluttajille ilmaiseksi DROPS filosofian mukaisesti.
DROPS Design mallien myynti on sallittua yksittäisissä tapauksissa, muu kaupallinen käyttö on kielletty. Markkinoinnin yhteydessä käytettävät DROPS kuvat sallitaan jos malli perustuu ainoastaan DROPS lankoihin. Kuvaa ei saa muokata tai muuttaa, DROPS logon on tultava selkeästi esiin. DROPS DESIGN kangasetiketin käytön ehtona on, että sen tekstinä on A DROPS DESIGN made by…
Pidätämme oikeuden käyttöoikeuden muutoksiin.